fredag 19 november 2010

Jubileum!

Idag är en stor dag. Jag skriver min hundrade blogg. Själv har jag inte räknat, men Blogspot vet. Dessutom har Blogspot koll på att jag som mest haft sjuttio läsare under en dag och att det finns några läsare även utanför ärans och hjältarnas land. Nuförtiden kan ju Google översätta åt dem.

Mina läsare vet betydligt mer om mig än jag om dem. Du som just nu läser mina rader vet att jag jobbar som hotellchef på ett centralt beläget hotell i Uppsala, Akademihotellet. Du kan kanske också räkna ut att jag är en ganska envis person, eftersom jag efter bloggstarten i juni faktiskt har fortsatt med skrivandet. Min ambition har varit att rikta mig till både dem som just nu bor i hotellet och dem som eventuellt kan komma att besöka Uppsala och söker ett bra hotell.

Jag har inte ännu fått några skrivna kommentarer, men eftersom Blogspot vet att jag har läsare vill jag fortsätta med skrivandet. En blandning av hotellets utveckling och liv, egna funderingar och diverse tips om vad man kan göra när man besöker Uppsala. Den som vill ha annat får gärna höra av sig.

Vi har den här hösten en fantastiskt bra beläggning både i våra hotellrum och våra kurslokaler. Självklart är det roligt att jobba när man ser att vi har nöjda och återkommande gäster. En viktig förklaring är också att vi har en personal som ofta får beröm för att de ger våra gäster ett trevligt bemötande och anstränger sig för att alla ska få den service och upplevelse de förväntar sig. Vår husfru Susanne får ofta beröm för sin frukostbuffé som innehåller allt från nyttigheter som frukt och bär till mindre nyttiga men ack så goda croissanter.

Apropå tips kommer här ett rykande aktuellt: Imorgon lördag den 20 november startar försäljningen av biljetter till årets Caprice. För den oinvigde kan jag berätta att det är den traditionella konsert med gästartister som Uppsalas stolthet manskören Orphei Drängar uppför i universitetets aula varje år i december. Biljetterna säljs i universitetshuset och jag kommer att vara där tidigt. Eller åtminstone min hustru. Och ni som behöver natthärbärge vet vart ni ska vända er - två minuters promenad till konserten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar