tisdag 1 mars 2011

Kvartsfinal

Blev tillfrågad av grannen imorse om jag har lust att hänga med på bandy ikväll. Uppsalas blåsvarta stolthet Sirius ska spela kvartsfinal på Studenternas mot Bollnäs. Grannen vet egentligen att mitt intresse för bandy är betydligt lägre än hans eget, men jag uppskattar hans envishet att fråga ändå. Man kan ju ändra sig, sånt har hänt förr.

SM-bandyfinalen den 18-20 mars har jag redan gjort reklam för, samtidigt som jag påpekade att Akademihotellet har rum kvar. Det gäller tyvärr inte längre, men försök hos våra kollegor - det finns ytterligare tjugo hotell i stan.

Bandytraditionerna i Uppsala är långa, vilket också tyder på att vintrarna varit kalla, konstfrusna banor har ju inte funnits länge. Första SM-guldet i bandy togs redan 1921 och totalt har Sirius tagit hem fem SM-guld. Utan att vara någon bandyfantast kommer jag mycket väl ihåg klubbens störste spelare genom tiderna, Lars Hydling, som lär ha gjort över 400 mål. Dock inte i samma match.

Innan matchen ikväll är det Pregame på Flustret. Det ordet dök upp första gången i höstas för mig, i samband med att vi sponsrade Uppsala Basket. Vi fick biljetter till Pregame på en restaurang, vilket alltså innebar liten buffé med något att dricka innan matchen. Om Postgame existerar vet jag inte, men det kommer säkert.

Min kväll är bokad för restaurang - Premovie - och bio. Den svenska dokumentären Kokvinnorna går på Fyrisbiografen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar