fredag 11 mars 2011

Helgtips

En hel vecka utan bloggskrivande har jag nog inte upplevt sedan starten i somras. Får man skylla på hårt arbete? Jag brukar av princip aldrig påstå att jag inte har tid eftersom det inte kan vara sant. Det enda som kan vara sanning är att jag har valt att göra andra saker, jag har ju lika mycket tid som alla andra.

Fredagar är rätt tid för evenemangstips. Bor man på Akademihotellet har man inte långt att gå till Botaniska trädgårdens orangeri. Där kan man se Fröjd och Lidelse. Vad mer kan en människa behöva?

Alternativ för den som känner behov att svänga sina  lurviga i dansens virvlar finns på Flustret fredag kväll kl 22. Crashdiet spelar. Det passar också bra för gäster på Akademihotellet eftersom man tar sig hem till fots på åtta minuter, möjligen tio om man dansat länge.

Nuförtiden är det inte ovanligt att man firar St Patricks Day, även om man saknar irländska rötter. Som alla vet infaller den 17 mars och då kan man ta sig till O´Connors, Buddy´s eller någon annan av stadens pubar för att dricka grönt öl och kanske få höra några jigs och reels. Har man ork och vilja kan man sedan fortsätta direkt med bandyfrukost den 18e innan man tar sig till Studenternas för att se SM-finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar