onsdag 16 februari 2011

Tips för middag på stan

Kanske är det dags för ett restaurangtips - särskilt riktat till besökare som bor på Akademihotellet. Vi har naturligtvis alla olika preferenser både när det gäller typ av mat och hur restaurangen ska vara. Alltså blir mina tips personliga och riktade enbart till dem som tycker lika som jag.

Jag tycker om sushi. Det råkar dessutom vara ganska nyttig mat. Och inte ens dyr. Här finns en klar favorit och det är Yokikos Sushi på Norbyvägen, ca 15 min promenad fråm centrum. Hon är inflyttad japan och gift med en svensk och har höga krav på sina råvaror och personal. Där finns den bästa sushin i Uppsala.

Vill man istället ta sig ner till centrum finns fler alternativ och min rekommendation blir Sushi Brunn i Resecentrum vid Olof Palmes plats. Inredningen är spartansk och stolarna är hårda, men man har bra spanläge om man vill titta på folk medan man äter. Personalen är mycket bra och det är hög kvalitet på sushin.

Som sagt, det är personliga tips, men de som vill ha andra förslag kan själv ta en tur i Uppsala centrum, det är tätt mellan alternativen. Oftast kan man hitta något som passar bara genom att titta på dem som äter, ser de ut att vara nöjda med maten och stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar