Framtidens incheckning på hotell. |
Enkäten gällde hur vi i företaget använder webbens möjligheter till att göra beställningar, rapportera till myndigheter, hantera löner, ta beställningar och annat. Det fick mig att tänka på hur snabbt vi anpassar oss till nya rutiner, nu när vi börjar bli vana med att använda Internet. De flesta av oss använder också internetbank, beställer resor via webben och mycket annat som vi för bara några år sedan tyckte verkade osäkert och svårt.
Vi på Akademihotellet ger också möjligheter för dem som vill göra beställningar av rum via internet - antingen direkt på vår egen hemsida eller någon av de olika hotellbokningstjänster som finns. Gäller det grupp- och konferensbokningar vill vi fortfarande att kunderna mailar eller ringer oss, man kan ju behöva diskutera och förklara saker lite mer personligt. Men vanliga hotellrumsbokningar går nu direkt in i vårt bokningssytem HotSoft. Det finns hotell som också har automatiserat in- och utcheckning, men det är inte aktuellt hos oss - vi vill att våra gäster ska känna sig personligt välkomnade när de anländer.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar