torsdag 16 december 2010

Mer jul

Rejält snöväder i Uppsala idag och mer ska komma. Kan bli ett bra jullovsväder för alla barn. Och de som inte gillar snön åker ju söderut nuförtiden, det lär bli fler och fler som flyr från julångesten och vintervädret. Man får hoppas att de har det bra i värmen och aktar sig om de snorklar - man kan lätt bli biten.

Ett av de viktigaste uppdragen man har som chef är att köpa julklappar åt personalen. Det har blivit en tradition som jag tror är uppskattad. Och som alla andra är jag ständigt på jakt efter den perfekta julklappen - dem som alla vill ha och som inte är dyrare än att Skatteverket kan godkänna den. Akademihotellets personal får den i år. De läser nog inte min blogg, så jag kanske kan berätta vad det är, men - jag tror jag väntar.

Helg snart igen och ett tips för den som vill roa sig kan vara Göran Engmans julshow kl 19 på Stadsteatern t o m 18 december. Han lär ha fått med PJ Proby, en sextiotalshjälte.
Fredag eftermiddag är det Bondens julmarknad vid Saluhallen: Bonde söker kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar