torsdag 9 december 2010

Ordning och reda

Ett hotell måste - som alla andra företag - ha bra ordning på sina rutiner och hålla sig till lagar och förordningar. Våra revisorer från Pricewaterhouse Cooper besökte oss idag. Man blir alltid lite spänd inför de frågor en revisor ställer och tänker på vad man eventuellt har dålig koll på. Det är ju en hel del som hanteras i ett hotell och ibland har man lite bråttom.

Revisorns uppgift är ju att ställa just de här besvärliga frågorna, t ex hur vi säkrat alla data i vårt bokningssystem, hur vi hanterar uppgifter i fakturorna, att vi betalar rätt moms mm. Precis såna frågor behöver alla verksamheter utsättas för ibland, det är ju det som gör att vi anstränger oss lite mer för att ha hög säkerhet i rutinerna.

Vi på Akademihotellet är glada för att vi granskas regelbundet och att vi har pålitliga rutiner. Våra gäster ska inte behöva besvära sig med den typen av frågor, men det kan kan ju vara tryggt att veta för kunderna att allt blir genomlyst med jämna mellanrum. Transparens är ett modeord som kommit att användas i många sammanhang och det är nog inte dumt; allt i verksamheten ska tåla granskning utifrån. Vi jobbar alltså vidare och hoppas att våra gäster känner att de kan lita på att vi håller vad vi utlovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar