tisdag 14 juni 2011

Nya målgrupper

Så här års brukar vi få byte av målgrupper, åtminstone delvis. Forskare, affärsfolk, konsulter och liknande minskar i antal och turister, besökare till studenter och andra ökar. Vi marknadsför oss alltså på lite andra ställen under våren för att de lätt ska hitta oss. Kyrkans tidningar, Livets ords sommarkongress, turistsajter på nätet och andra liknande är viktiga under den här tiden.

Sommaren i Uppsala är lite avslagen när studenterna åkt hem, men det innebär inte att man inte kan hitta guldkorn och intressanta upplevelser. Jag brukar ju i mina små texter ofta påminna om att man ska passa på och njuta en skön kväll på en uteservering vid ån när tillfälle ges och till det passar Uppsala mycket bra.


Vår senaste sommarannons.

Domkyrkan är en fantastisk byggnad som man kan betrakta både invändigt och utvändigt och dessutom om man har tur lyssna på den fina Ruffati-orgeln. Vill man avnjuta en picnic i blomstermiljö finns både Botan och Linnéträdgården. Och varför inte köpa med en takeaway med sushi eller annat som faller i smaken och sätta sig på en bänk vid dammen i Botan en skön kväll. Vid sextiden kan man samtidigt betrakta gruppen som ägnar sig åt kinesiska koncentrationsövningar; tai-chi eller qui-gong.

Bästa basen för alla turister är Akademihotellet. Det behöver kanske inte påpekas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar