fredag 23 september 2011

Västkustskt

Åter i lugna Uppsala efter ett par dagar på en konferens i Göteborg. Det är en härlig stad med många storslagna vyer, breda avenyer och gamla fina hus. Dessutom lär göteborgarna vara ett trivsamt släkte, kanske som Ingvar Oldsberg och Håkan Hellström. Vi strövade lite i det milda vädret upp- och nerför Avenyn för att känna av stämningen och det verkar stämma, de vi mötte var trivsamma och glada.

Bokmässan pågår så det var mycket folk i stan och fullbelagt i hotellen i stan. Vi hade turen att få rum på ett stort hotell intill Centralen där priset per natt i enkelrum var 2295kr. Rummet var stort och skönt, TVn var stor och det var tyst på natten. Alltså sov jag bra och jag fick en utmärkt frukost, men nog är det väl mycket pengar för att få sova.

Mitt favorithotell i Uppsala, Akademihotellet, har priser på en mycket behagligare nivå. Där kostar enkelrummen 980kr en vardag. De är mindre, TVn är mindre, men sängarna är sköna och man kan sova gott. Frukosten är också mindre, men den har hög kvalitet och vi får mycket beröm för den.

Fredag idag, alltså ska det bli evenemangstips. Imorgon kväll kan man se Cirkus Cirkör på Regina - det ska jag själv göra med min familj. Har man spenderbyxor på kan man prova den nya restaurangen i centralstationen som jag skrev om förra veckan - antingen bara en öl, en fika eller en a la carte. Men ring och boka, de verkar vara populära.

Pub 19 på Svartbäcksgatan är ett trivsamt ställe och de brukar ha musik på lördagskvällar. Inget är annonserat just nu, men man kan ju chansa lite och se vad som kommer. Deras gulaschsoppa tillsammans med en mörk Staropramen kan jag rekommendera till alla som råkar gilla just sådan mat och dryck. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar