onsdag 10 oktober 2012

Ett nytt liv

En av de största händelserna i ens liv är att få vara med om att ens barn blir till och upptäcker världen. Då känner man någon sorts samhörighet med mänskligheten och alla generationer före oss. Och kanske en känsla av något helt fantastiskt händer mitt i vardagen - en ny medmänniska börjar sina dagar.

Natten till idag blev jag farfar och jag kan nu rapportera att det är nästan lika mäktigt och fantastiskt. Den son som jag sett födas har nu fått se sin son födas och kan uppleva precis det jag upplevde en gång. Den lille ska heta Sixten och det är väl ett fint namn för den som ska växa upp i en globaliserad värld och det kan vara bra med namn som är lätta att uttala på andra språk.

Dagens inlägg handlar alltså bara om just det och jag hoppas mina läsare gläds med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar