måndag 23 april 2012

Kultur som man mår bra av

Uppsala har en lång tradition med teater och spex som skapats av studenter och framförts på olika scener i staden - kanske oftast på nationerna. Det finns också en del andra scener, t ex den förträffliga Stadsteatern som ligger bara fem välriktade stenkast från Akademihotellet. Där kan man från 8 maj se föreställningen Scener ur ett missförstånd bakom vilken studentföreningen Juvenalorden ligger.

Spelet är en betraktelse över den mänskliga kommunikationens bristfälligheter och förgänglighet och främsta skälet till att jag ger dem helt gratis presentation just här är att producenten av spektaklet, Per Wickström, arbetar hos oss som vikarierande administratör. Han kommer att intensifiera sitt arbete och kanske också jobba över helt gratis när han läser mina promotande rader.

Ämnet känns aktuellt och ligger oss alla nära, så jag kan nog - utan att ännu kunnat se föreställningen - rekommendera mina läsare att överväga ett besök. Viktiga hormoner som har betydelse för vårt immunförsvar och välmående frigörs när man skrattar och om våra liv kan förlängas och förbättras för några futtiga kronor måste det vara väl investerade pengar. Jag önskar dem all lycka med sin föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar