torsdag 1 mars 2012

Lasse Eriksson

Artisten Lasse Eriksson var en av Uppsalas mest kända och uppskattade underhållare. För exakt ett år sedan dog han mitt under en föreställning på Reginateatern, helt utan att någon i förväg kunde ana något. Hans artistkollegor var chockade.

På lördag spelas en föreställning till hans minne just på Reginascenen och där medverkar många av hans gamla vänner. Jag fyller år idag och en present jag fick var en biljett till den föreställningen. Det ska bli en skön kväll tror jag, han gjorde många underfundiga låtar och texter som kanske dyker upp.

Han var nästan exakt lika gammal som jag, bara en månad skiljer, så man kan också se det som en påminnelse om hur skört livet är och att vi ska vara glada för de dagar vi får. Sorgen och glädjen följer oss och nu tillönskar jag mina läsare en trevlig helg. Vill man ha andra nöjestips kan man som vanligt se på Destination Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar