onsdag 2 mars 2011

Grannutbyte

Besökare från Stockholm som tar tåget till Uppsala för att gå på konsert på UKK, se en pjäs på Stadsteatern eller kanske en orgelkonsert i Domkyrkan ökar i antal. Vi är ju nästan som en förort när tåget bara tar 45 minuter. Jag tänkte här rikta mig direkt till dem och föreslå att de kopplar av med en natt på hotell innan de åker tillbaka till storstadens hets. Och vad kan vara lämpligare än ett centralt hotell med rimliga priser och god frukostbuffé. Man kan sova till tio och ändå lugnt hinna med både frukost och högmässa i Domkyrkan om man väljer Akademihotellet.

För oss uppsalabor är närheten till Stockholm värdefullt, där har vi ju allt man kan behöva av kultur, vackra vyer över vattnen och stora evenemang. Säkert är det många av oss som gör turer till storstan flera gånger om året och ibland kanske man kostar på sig en hotellnatt för att få lite avkoppling. Själv har jag gjort det många gånger och konstaterat att det alltid finns nya intressanta ställen att uppleva.

Nu vill jag alltså göra lite reklam för turer i andra riktningen - ni som har storstan omkring er för jämnan, ni kan behöva lite avkoppling i Uppsala som fortfarande har kvar lite småstadskaraktär. Passa på nu innan de börjar bygga höghus mitt i stan, det finns planer på det - se bilden - hos ett känt allmännyttigt bostadsföretag.

Blogportalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar