onsdag 15 februari 2012

Stockholm - Uppsala?

Jag skrev i min måndagsblogg att Vikingarännet på söndag den 19 februari körs från Uppsala till Stockholm. Det kanske inte stämmer. Jag har sett på deras web att det kan komma att bli start i Stockholm om sydlig vind dominerar. Ett klokt beslut - vi som är skrinnare vet att vindriktningen är helt avgörande för om en tur blir njutbar eller inte.

Jag tänkte att det är bäst att jag upplyser om det här nu så att de av mina läsare som planerar att åka inser att det finns särskild anledning att boka in sig på ett trivsamt hotell i centrala Uppsala där man efter målgång kan mjuka upp sig i bastun och sedan slappa lite på rummet innan man ger sig ut i Uppsalas hektiska nöjesliv. Eller unnar sig en lyxmiddag hos våra grannar kanske.

När sedan måndag morgon med kanske lite träningsvärk kommer kan det att kännas skönt med en lång hotellfrukost innan man beger sig hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar