fredag 9 december 2011

Tredje advent

Det har gått två veckor sedan UNTs stora traditionella fyrverkeri i Botan blev inställt pga starka vindar. Nu är det dags för blåsväder igen, dessutom får vi kyligt regn och snöblask. Min väg till brevlådan för att hämta tidningen i morse kryddades av en rejäl vurpa på blankisen. Endast mina snabba reflexer gjorde skillnad mellan liv och död. Vardagens dramatik.

Ikväll kan man besöka den trivsamma puben Hijazz för att avnjuta något gott att äta och dricka medan Tomas Arnesen - Uppsalas bluesmästare - skapar lite stämning med sitt band. Svensk reggae framförd av Kapten Röd blir det imorgon lördag på Uppsalas mäktiga konserthus vid Vaksala torg. Man får antagligen gunga lite försiktigt sittande på stolen - ståplatser finns inte i A-salen.


Villa Annas magnifika fasad.

Vill man ha fler nöjestips kan man kosta på sig en trerättersmeny hos våra grannar Villa Anna. De fick 17 poäng idag av UNTs matpatrull. Maximalt kan man få 20 poäng, så det är toppklass. Runt sexhundra kronor får man räkna med och då tillkommer vinet så det kan vara en bra idé att ta in på ett närbeläget hotell med humana priser - kanske Akademihotellet som bara är ca 75m bort - för att hålla ner sina nöjeskostnader. Därifrån kan man också njuta av utsikten mot nyss nämnda grannhotell, vilket ju inte deras högt betalande gäster kan.

Nu har jag nämnt vårt lokala mediehus - förr hette det lokaltidning - två gånger i min blogg och förväntar mig en gratis prenumeration 2012, alternativt en middag på Villa Anna som också blivit omnämnda då och då. Trevlig helg tillönskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar